Parlamentaarinen tasa-arvo ja yhdenvertaisuus – malleja maailmalta

Seminaarikutsu – Tervetuloa!

Parlamentaarinen tasa-arvo ja yhdenvertaisuus – malleja maailmalta

Torstaina 20.4. klo 17.15 Kuparisali, Töölönkatu 4

Eduskunnan Feministiryhmä järjestää yhteistyössä Akatemiatutkija Johanna Kantolan kanssa parlamentaarista tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta käsittelevän seminaarin. Tilaisuuden avaa Eduskunnan puhemies Maria Lohela. Seminaarissa kuullaan kolme kansainvälistä asiantuntijapuheenvuoroa parlamentaarisesta tasa-arvotyöstä maailmalla. Seminaarin lopuksi kansanedustajista ja asiantuntijoista koostuva paneeli pohtii tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden haasteita ja edistämistä eduskunnassa.

Ohjelma:

16.45-17.15 Kahvitarjoilu

17.15 Avaussanat, puhemies Maria Lohela

17.30 Asiantuntijapuheenvuorot

Professor Sarah Childs, University of Bristol: “Drafting and Implementing The Good Parliament Report”

Prof. Lenita Freidenvall, University of Stockholm: ”How to make parliaments more gender equal? Lessons from Sweden”

Kareen Jabre, Interparliamentary Union, IPU: ”IPU Framework on Gender Sensitive Parliaments”

19-19.45 Paneelikeskustelu: Kansanedustajia ja asiantuntijoita

19.45-20 Keskustelu ja yhteenveto